Public relations and organizational digital communication: companies on the border and their strategies
Keywords:
Public relations, Organizational communication, Strategies, Social networks, ACISBAbstract
This paper aims to understand the digital communication strategies of the Associação Comercial e Industrial de Prestação de Serviços de São Borja - ACISB, located on the western border of the state of Rio Grande do Sul. With the focus on uses and appropriations, the study works with the concepts of public relations, organizational communication, digital social networks, communication strategies and organization as a space for the strength of commercial activities. Based on comments and information published on the Facebook page and interview, we analyze the strategies and the ways of approaching the public, indicating the necessity for companies in the present day to communicate with their audiences through digital media. It makes clear that social networks can serve as a potentiality for the development of the business and the approximation of different audiences.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem í revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).